GEZGİNCE - Kartepe - Kuzu Yaylası - Kocaeli

Serkan ZENGİN

Etiketler: Kartepe, Kuzu Yaylası, Maşukiye, Kocaeli, Yürüyüş

Genel Özellikler:

Orman yürüyüşü, mangal keyfi ya da kamp kurmak isteyenler için ideal bir gezi alanı. Bölge aynı zamanda milli parklar kapsamında. Sapanca Gölü ve Maşukiye' nin hemen yanında bir alan...Bu bölge içerisinde yine Green Park Otel de bulunmaktadır.
Kayın, çam, ıhlamur ağaçları ve birçok çeşit çiçekle dolu ormanlık yürüyüş yolu, huzurlu bir sessizlik, kuş sesleri arıyorsanız mutlaka gitmenizi tavsiye ederim...

Ulaşım

Bir yıl önce İstanbul Turizm Fuarı' na gittiğimde 10. reyondak, Doğu Marmara beni hayretler içinde bırakmıştı... Meğer burnumuzun dibinde, İstanbul' un hemen yanıbaşında keşfedilmeyi bekleyen muhteşem bir dünya varmış. İstanbul' dan bölgeye gelecekler için sabah erken kalkmak şartıyla 1.5-2 saatte muhteşem doğa harikası yürüyüş parkurlarına ulaşabilirsiniz.

Özel araçlarımızla sabah 07:00' da İstanbul' dan hareket ettik, yolda köy kahvaltımızı yaptık, Maşükiye' yi geçtikten sonra Kartepe' ye araçla tırmanışa başladık zirveye yaklaştığımızda kuzu yaylası tebelasını görtük orda aracımızı bırakıp zirveye kadar yüyüdük  (mevsim olarak kar yoktu)

Yürüyüşümüzün Özeti

Zirve görülmeye degerdi sabanca gölü muhteşem gözüküyordu. fotoğraf çektikten sonra otele kadar yürümeye devam ettik çay ve kahvelerimizi içtikten sonra tekrar Kuzu Yaylası' na geldik.

Yürüyüş parkuru yaklaşık on kilometre ve kolay bir parkur, en güzeli de bir kaç aileyle ve çoçuklarla gelip piknik yaparak etrafı keşfedebilirsiniz.

Tekrar görüşmek dileğiyle, sevgiyle kalın....

Kartepe - Kuzu Yaylası'nın diğer fotoğrafları için lütfen tıklayınız >>
             (www.gezgince.org' a özel !)

Kartepe - Kuzu Yaylası'nın fotoğraflarını video slayt show olarak görmek için lütfen tıklayınız >>  (www.gezgince.org' a özel !)